• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72948
+
-

سامانه گزارش تخلفات انتخاباتی دایر می‌شود

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: سامانه‌ای به منظور گزارش تخلفات انتخابات و پیگیری سریع در این حوزه پیش‌بینی شده است که در آینده‌ای نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

علی فرخزاد در گفت‌وگو با ایرنا قدرت اجرایی این هیات را تا دورترین نقاط استان عنوان کرد و افزود: این هیات اقدامات و دستورالعمل‌های لازم را از طریق فرمانداری شهرستان‌ها مورد پیگیری قرار خواهد داد تا در هیچ نقطه‌ای از استان شاهد تخلف در حوزه انتخاباتی نباشیم. 

وی یکی از نکات متمایز را در این هیات بازرسی تشکیل زودهنگام آن بیان کرد و ادامه داد: معمولا در انتخابات ادوار گذشته این هیات‌ها ۲ تا 3 ماه مانده به انتخابات تشکیل می‌شدند، اما اکنون ۶ ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم ضرورت تشکیل این هیات‌ها احساس شده است که نشان از اهمیت کنترل و نظارت بر روند انتخابات دارد. 

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین افزود: حفظ سلامت انتخابات و برخورد با هرگونه تخلف انتخاباتی با هدف جلب اعتماد مردمی برای حضور باشکوه در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین وظایف این هیات در استان قزوین است. 

فرخزاد خاطرنشان کرد: این هیات مرکزی هم‌اکنون از 5 عضو تشکیل شده است که ریاست آن برعهده بنده و دبیری آن برعهده معصومه مرادیان مدیرکل عملکرد و بازرسی و امور حقوقی استانداری قزوین است. 3 عضو دیگر آن یعنی فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و فرزین بهنامی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز از اعضای تشکیل‌دهنده این هیات هستند. 

وی در تشریح اقدامات این هیات توضیح داد: در روند کنترل و نظارت برای هر ۲ تا 3 صندوق رأی یک بازرس تعیین می‌شود و سپس برای هر ۱۰ صندوق رأی یک سربازرس تعیین می‌کنیم تا به صورت مستمر روند انتخابات را نظارت و کنترل کنند. 

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین با بیان این‌که صدور احکام بازرسان در دستور کار قرار دارد، گفت: نظارت و کنترل، ساماندهی شبکه بازرسی، جمع‌بندی گزارش‌های بازرسان انتخابات، آموزش بازرسی به بازرسان اجرایی و ارزیابی عملکرد اجرایی و رسیدگی به شکایات در فرایند انتخابات از عمده وظایف این هیات است که باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد. 

فرخزاد یادآور شد: تشکیل این هیات براساس قانون نظارت و بازرسی انتخابات صورت گرفت و قرار شد که وزارت کشور به عنوان متولی اجرایی انتخابات تیمی را برای بازرسی و نظارت بر انتخابات استان‌ها تعیین کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید